Våra Hus
Den här sidan använder modulen products 2. Du kan beställa denna modul genom att kontakta kundsupporten.

 

Klagomålshantering

Enligt den nya Skollagen som trädde i kraft den 1 juli 2011 har vi som huvudman ansvar för att du som förälder ska veta vart du kan vända dig om du har klagomål.

Rutiner för klagomålshantering

Om Du som förälder har klagomål på Bustrollets förskolas verksamhet används nedanstående arbetsgång.

Steg 1

Vid vår förskola vill vi uppmuntra till att synpunkter/klagomål på verksamheten eller dess personal tas upp direkt med den det berör. Om Du efter kontakt med personalen fortfarande har klagomål, ta då kontakt med förskolechef (Sara Leek). Detta kan Du givetvis också göra om du av någon anledning inte personligen vill kontakta den problemet berör.

Steg 2

Blankett (klagomålshantering) som kan användas vid kontakt. Du har möjlighet att lämna in blanketten anonymt, men då får du ingen återkoppling på ditt klagomål.

Förskolechef tar emot ditt klagomål. Därefter kontaktas berörd personal för att få dess syn på sakfrågan.

Förskolechef ansvarar för att uppföljning görs inom 14 dagar